YOGA

Vill du yoga på Gärdet i Stockholm? På Yogamottagningen på Gärdet ser vi yoga som en väg till hälsa i kropp och själ. Yoga innehåller andningsövningar och fysisk träning som hjälper dig att slappna av och göra kroppen smidig och rörlig. Yoga har visat sig vara effektiv som stresshantering och motverkar värk och smärta som migrän. Yoga ger dig dessutom styrka, smidighet och energi till att orka mer i tillvaron.

Yoga på Yogamottagningen, på Gärdet i Stockholm har alltid en hälsosam vinkling. All yoga om den utförs korrekt av väl utbildade instruktörer förebygger ohälsa och skapar förutsättningar för hälsa i kropp och själ. Du väljer yoga hos oss utifrån vad du vill ta hand om och utveckla i dig själv. Du kan välja Migränyoga mot huvudvärk, Mediyoga för lugn, Kundaliniyoga för välbefinnande och Hathayoga för kropp och harmoni, Inner Axis yoga, Yoga Soft och Yin Yoga.

YOGA MOT HUVUDVÄRK & MIGRÄN

Kurser och enskild rådgivning för dig som lider av långvarig eller återkommande huvudvärk av olika typer. Vi erbjuder både terminskurser på Yogamottagningen på Gärdet (i Stockholm) eller helgkurser i Migränyoga som hålls på olika platser i landet.

MEDIYOGA

För dig som vill skapa balans och harmoni i ditt liv med mjuka kroppsövningar som anpassas efter utövarens förmåga, effektiva andnings- och koncentrationstekniker samt djupavslappning och meditation. Du kan välja Mediyoga bas eller Mediyoga fördjupning. Inga förkunskaper behövs och du kan gå kurserna flera gånger. Mediyoga bas finns både som dagkurs och kvällskurs.

KUNDALINIYOGA 

Det här är kursen för dig som tidigare gått Migränyoga, Stressyoga, Yoga för hjärtat eller varit på konsultation hos Per Söder.

HATHAYOGA

För dig som på ett kraftfullt sätt vill hitta smidighet, styrka och avspänning genom de traditionella hathayogapositionerna. Vår Hathayoga kan du göra på måndagar.

YOGA SOFT

För dig som vill ha lite mera lätthet och energi i ditt liv. Yogan passar både dig som aldrig provat yoga förut och dig som har mer erfarenhet och är nyfiken på vad mer yogan har att ge.
Lugn och skön Yoga med mjuka och kraftfulla rörelser – som öppnar upp och fyller på energin, Asanas (positioner) som stärker och tänjer kroppen så den blir mer starkare och mer flexibel, Pranayama (andning/energiövningar) som balanserar och rensar kroppen på slaggprodukter, lugnar sinnet och släpper på spänningar.

INNER AXIS YOGA

YIN YOGA

Yin yoga är en grundande praktik, där medveten närvaro i stillhet står i fokus och tränas upp under kursens gång. Klasserna består av ett fåtal asanas, 8-12, som vi stannar i under en längre tid, allt från 2 till 8 minuter. Genom att stanna en längre tid i varje position och använda så lite muskelaktivering som möjligt kommer bindväv, skelett, ledband, ligament öppnas.